LÄMNA DIN HÄST HOS OSS

LÄMNA DIN HÄST HOS OSS
Vi kan ta emot din häst för miljöträning, lastträning, korrigering och problemlösningar. Vi jobbar med hästens vilja och glädje att själv söka trygghet och tillit till uppgiften vi vill den skall utföra. För mer info gå in på vår hemsida eller mejla camilla.johansson.rahanjam@telia.com

söndag 17 juli 2011

Uteritt på min röde Prins Robert Redford

Tidigt en sommarmorgon på hästryggen färdas jag

Luften är ljum som en sommarvind idag


Fåglarna kvittrar och löven brusar

Nattens djur sover och träden susar


Hovarna klapprar så rofyllt mot gruset

Därborta från fallet jag hör bruset


Vattnet skvätter och stänker

Jag vet vad min häst tänker


Först blir han lite rädd och stirrig

Sedan kommer lyckan och gör honom pirrig


Han lyfter sitt huvud högt och spetsar sina öron

Jag styr honom mot fallet och han tänker nog "Vad gör hon"


Han tvekar inte ens en gång

Sänker sitt huvud mot vattnet utan att se sig om


Min stolte, store, röde häst

Jag ÄLSKAR dej

Min vackre häst!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar