LÄMNA DIN HÄST HOS OSS

LÄMNA DIN HÄST HOS OSS
Vi kan ta emot din häst för miljöträning, lastträning, korrigering och problemlösningar. Vi jobbar med hästens vilja och glädje att själv söka trygghet och tillit till uppgiften vi vill den skall utföra. För mer info gå in på vår hemsida eller mejla camilla.johansson.rahanjam@telia.com

lördag 2 juli 2011

Hästens Bön






Hästens Bön






Fodra och vattna mig väl



Var vänlig mot mig



Ryck ej i tygeln eller tömmen



Slå mig ej om jag inte förtjänar det



Ge mig ej för tung last



Sko mig väl Skydda mig om sommaren mot solhettan Skydda mig om vintern mot kalla betsel



Och lägg täcket på min rygg



Smek mig någon gång



Jag bär dig, jag drar dig,



jag lever endast för dig



Du vet att jag ej kan tala om min nöd,



men Gud skall belöna dig till sist,



då mina krafter tagit slut,



tag mitt liv på minst plågsamma sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar