LÄMNA DIN HÄST HOS OSS

LÄMNA DIN HÄST HOS OSS
Vi kan ta emot din häst för miljöträning, lastträning, korrigering och problemlösningar. Vi jobbar med hästens vilja och glädje att själv söka trygghet och tillit till uppgiften vi vill den skall utföra. För mer info gå in på vår hemsida eller mejla camilla.johansson.rahanjam@telia.com

måndag 18 oktober 2010

Vetlandaortens ryttarförening 17/10-2010

Ronja och hennes två hoppkanoner var i Västervik och plockade hem massor av fina placeringar i helgen...:O)!!
Lala TRZ 0:ade LD och Bagheera II likaså.
I LC gick Bagheera superduperfiiiint och Ronja tog honom genom de mest avancerade omhoppningsvägarna. Det blev massa spetsar...:O)!! Detta räckte till en 5:e placering. Grattis!!
Lala var lite osäker på framridningen och la hela tiden in ett litet extra galoppsprång framför varje hinder.
Men....
Herreguuuuuud!!!!!
När de kom in på banan i LC hade hon öronen framåt. Ronja tittade på mej uppe på läktaren och log......
Ja.... Då visst jag vad som komma skulle... Mitt hjärta slog i 250 knyck....
Hon gjorde en halt, fattade galopp styrde noga och pedantiskt genom startlinjen och där...
FY F-n säger jag bara...
Ärligt har jag aldrig sett dom så samspelta. Lala letade hinder och väntade på signal från Ronja och hon var 140 cm över i varje språng... ingen tvekan... Tänk om jag filmat............ men, det hade nog blivit mäkta skakigt och endast mitt hjärta som hörts... ja,
Ronja lovade mej att hon när vi gick banan skulle rida de långa vägarna för att hon tyckte att Lala inte var klar att hoppa ur spets och liknande men jag visste ju efter leendet att så skulle inte ske... OHhhh herreguuuud vilken häst och vilken ryttare. Så högt, så nooooga och så snabbt och målmedvetet har jag aldrig skådat.....
Detta resulterade i en fiiiin 2:a placering....
Denna häst vill vi se i de högre klasserna....
GRATTIS RONJA o FIIIINA LALA TRZY!!!!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar